Znakomity projekt logo wymaga złożonej kombinacji umiejętności projektowych, wiedzy kreatywnej i umiejętnego użycia. Zaprojektowanie specjalistycznego logo wymaga czasu. Logo to wyłącznie szczegół marki firmy, ale pozostaje centralnym punktem większości programów brandingowych.
Warto zbadać starannie właściwie każdy element: badania i strategia, typografia, kształt i symbolika, teoria koloru i zastosowanie projektu logo.
Podstawowe reguły
Rośnie wizualna wymaganie roznicowania się marek. Dzięki temu nie będą mylone z konkurencja. Tam, gdzie kiedyś było wyłącznie kilka firm na określonym rynku lub niszy, w tej chwili mogą być setki albo tysiące. Wszystkie walczą o uwagę. To stwarza rosnąca potrzebę wizualnego wyróżniania się marek. Chcą się bowiem odróżnić od konkurencji. To zróżnicowanie osiąga się poprzez projektowanie tożsamości marki, czyli szeregu elementu. Tworzą one wspaniały obraz w naszych umysłach. W współzależności od firmy, tożsamość może obejmować mundury, grafikę pojazdu, wizytówki, opakowanie produktu, styl fotograficzny, kubki do kawy, reklamę billboardowa i sporo innych przedmiotów, aż do wyboru kroje czcionek na internetowej stronie.
Ważna jest grafika. W pierwszej kolejności zwracamy uwagę na ksztalt, kolor, a dopiero później na treść. Logo jest małym, ale istotnym elementem wizerunku marki.
Jedna z najciekawszych części bycia projektantem jest uczenie się nowych rzeczy na każdym projekcie. Każdy klient jest inny, a wręcz w tym samym zawodzie wykonują prace na różnorodne sposoby.
Dlatego warto przywiązywać uwagę do poprawnie zaprojektowanego logo.
Sprawdź tutaj: warto sprawdzić informacje o projektowaniu logo